mandag 20. september 2010

Store kvinner er også vakre

Jan Thomas er vel ikke akkurat kjent for å være raus overfor dem som ikke passer inn i skjønnhetsidealet, men denne gangen har han nok overrasket mange. Han sier at de fleste vet ikke hvor pene de faktisk er, og kommer med en forklaring på hvorfor store kvinner ikke alltid får vist seg fram fra sin beste side:

Klær i størrelser over 46 er rett og slett i for dårlig kvalitet, for dårlig utvalg og for dårlig design. Det finnes unntak, men som regel er det vanskelig for store kvinner å finne moteriktige klær som også sitter godt på kroppene deres.

Jan Thomas skal ha skryt for å si dette høyt. For som han sier: Selv om man ønsker å gå ned i vekt så skal man jo ikke trenge å gå rundt i stygge klær. Store kvinner har påpekt dette i åresvis uten å bli hørt. Kanskje finnes det en klesdesigner som hører på Jan Thomas?

Det er flott at man kan se det vakre også i det som går utenfor A4-boksen. Kvinner kommer i alle størrelser og fasonger, og de er alle flotte på sin måte.

Bli oppdatert om ny aktivitet på framsnakkbloggen ved å bli tilhenger på Facebook.


7 kommentarer:

  1. Ja, visst er de vel det. Det er viktigere å holde seg i god fysisk form og spise rimelig sundt, enn å være så sylslank. Kvinner kommer i alle slags former fra naturens side.

    SvarSlett
  2. Trine: Tusen takk!

    Anonym: Ja, det er sant. Naturen har skapt oss ulikt, og det må vi kanskje alle bli flinkere til å akseptere. Noen sliter med å gå opp i vekt, andre sliter med å gå ned. Er det ikke underlig hvordan nesten alle kvinner er misfornøyde med et eller annet ved kroppen sin? På tide å hylle alle kvinnekropper, og menn også såklart!

    SvarSlett
  3. Haha, jeg er samboer med ei som tidligere hadde modell kropp, 178 og under 50 kilo... Aldri om jeg ville ha vært sammen med noen tjukkas har jeg alltid tenkt.. Uheldigvis begynte min samboer å legge på seg mot slutten av 30 års alderen.. diger rumpe og tykke lår.. oppmuntret henne stadig til å slanke seg.. men etterhvert som årene gikk så fant jeg faktisk ut at jeg liker det.. formfull.

    Men hun sliter med å finne bukser.. rumpa er for stor... og klærne som selges i dette segmentet ser ikke ut i måneskinn.. Men det er bedre i USA, langt lettere å finne noe som passer, selv pene bukser.. og nei, hun er ikke engang direkte feit... bare en diger bakdel.. rett i underkant av 80 kilo som strekker seg over 178 cm..
    Nei, det er helt latterlig at det ikke finnes mote klær for de som har litt fett på kroppen eller mye for den sags skyld..

    SvarSlett
  4. Til informasjon:

    http://framsnakk.blogspot.com/2010/09/informasjon-angaende-kommentarer-og.html

    SvarSlett
  5. Om dama di var 178 cm høy og under 50 kilo er jeg jammen glad for at hun har fått litt kjøtt på beina:)

    Jeg ble også veldig overrasket over Jan Thomas. Jeg veier en god del mer enn 50 kilo fordelt over mine 178 cm, og sliter med å finne klær som passer. Heldigvis har det kommet flere butikker etterhvert, men det forbauser meg fortsatt at noen plagg ser ut som om designeren har kommer rett fra Woodstock. Så ja, jeg håper noen av butikkene som selger store klær tar en prat med Jan Thomas (selv om jeg er veldig uenig i at tights er fint, på noen). Nei til hysterisk mønstrede klær og nei til bortoverstripede topper og gensere og trekvart arm og alt annet som får meg til å føle meg mindre sexy enn jeg er. Alt ser bra ut på en perfekt kropp, men det virker som designerne kanskje er litt redd for utfordringer, for gudene skal vite at markedet er stort...

    SvarSlett
  6. Woodstock ja, du sier noe der! Det kan jo se ut som at alle store kvinner er tilhengere av flowerpower og peace&love til tider. Ikke at det er noe galt i det, men store kvinner er vel like forskjellige som slanke kvinner, og ønsker dermed et større utvalg i klær.

    SvarSlett