tirsdag 14. september 2010

Hans Edgar reddet tre barn

Hans Edgar Furfjord gjorde en heltemodig innsats da han reddet tre små barn fra en brennende campingvogn. Historien er fryktelig trist og opprørende når Hans Edgar forteller hvordan han prøvde å finne barnas far, uten å lykkes. Det må være ubeskrivelig vondt å oppleve noe sånt, både for barna og deres redningsmann. Men midt i tragedien finnes også den enorme gleden ved at de tre barna ble berget.

Jeg håper Hans Edgar klarer å fokusere på den fantastiske bragden han utførte da han redde de små. Faren deres overlevde ikke, men jeg er overbevist om at han et eller annet sted er lykkelig for at barna får leve videre.

Hans Edgar viste et imponerende mot der mange av oss andre ville blitt paralysert. Jeg håper jeg en dag blir like modig som denne mannen.



3 kommentarer:

  1. Hei. Takk for et fint innlegg.

    Jeg vokste opp sammen med Rune Andre som døde i brannen. Han var en utrulig mann, å var en person som jeg så opp til når jeg vokste opp. Jeg spilte fotball sammen med han, å Rune var allerede som barn en person som inkluderte alle, noe som gjorde det lettere for meg i barndommen. Hadde en flott humor, å hadde veldig lett for å få venner. Å kjenne en person som han gir deg et rikere liv!

    For meg er det helt ufattelig at det skjedde med han, han var faktisk en av di fineste personene jeg vet om. Han har berørt mange sjeler med den personen som han er. Å er en person som jeg vil savne veldig. Rune, du var et meget godt forbilde.

    Jeg sender mange varm tanker til barna og forloveden hans.

    SvarSlett
  2. Ja, her fikk vi lese om en sann hverdagshelt!
    Flott at du blogget om dette - mannen fortjener masse oppmerksomhet. Og jeg håper han greier å fokusere på den bragden han gjorde for de tre barna, heller enn å dvele ved sorgen over han han ikke greide å redde, nå når han får se barna igjen.

    SvarSlett
  3. DreamTeamEris: Ja, en sann helt er han.

    Anonym: Takk for at du delte dine tanker. Det var fine ord.

    SvarSlett