onsdag 6. oktober 2010

18-åring med fotballsuksess

Markus Henriksen er 18 år og spiller fotball. Han ser ut til å ligge i startgropa for en strålende karriere. Gutten spiller for Rosenborg og har nå blitt tatt inn i landslagsvarmen. Han har kommet som lyn fra klar himmel.

- I fjor vår hadde ingen peiling på hvem Markus Henriksen var. Nå vet alle det. Han har han hatt en sensasjonell fremgang vi aldri har sett maken til i Norge, og jeg mener derfor han er tidenes komet i norsk fotball, sier Arne Scheie til VG Nett.
Og Markus er verken kjepphøy eller flåsete. Han har i ung alder lært seg å takle pressen på en gjennomtenkt, vennlig og ydmyk måte. Han framstår som moden og reflektert.
- Det var hyggelige ord fra Scheie. Så får jeg bare håpe at jeg kan holde nivået oppe, sier Henriksen til VG Nett.

Markus forteller at han har opplevd 2010-sesongen som surrealistisk, og sier videre at:

- For ett år siden håpet jeg å få noen innhopp og kanskje en start i eliteserien 2010. Men så endret alt seg da jeg fikk tillit av trener Erik Hamrén. Da jeg først fikk tilliten, tok jeg vare på den. Jeg må bare takke Hamrén for det.
Han virker som en reflektert og moden gutt som vet å ta vare på mulighetene når de dukker opp. Jeg kan ingenting om fotball, men for meg ser det ut som han har det som trengs for å lykkes. For i fotball som i alt annet er talent og et reflektert forhold til seg selv og sine prestasjoner et godt grunnlag for videre suksess.

Lykke til videre, Markus Henriksen! Idretten trenger flere unge rollemodeller som deg.

Bli oppdatert om ny aktivitet på framsnakkbloggen ved å bli tilhenger på Facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar